Thursday, September 2, 2010

CHECK UP 30 MINGGU

Hari ni aku ada check up 30 minggu kandungan aku ni...so waktu temujanji adalah jam 11.00 pagi...so hari ni memang aku dah apply cuti sebab malas nak berkejar2 dari ofis plak.... so lebih kurang jam 9 pagi aku hantar Hadif ke taska dulu....seterusnya aku ke Bank Rakyat di Presint 15 untuk menukar duit raya dan update buku bank...namun agak hampa kerana nak update buku tak boleh hari tu..ada problem sistem kot...dan duit raya plak cuma ada RM1 sahaja..RM5 takde...so aku tak jadi tukar la...terus aku gerak ke EON bank plak kat Presint 16...parking penuh la plak...terpaksa la aku parking kat Petronas je...menapak la skit nak ke bank tu...seelok sampai terus ke kaunter....dan yang tak bestnya duit RM1 ada yang baru tapi rm5 duit yang dah diguna...so tak keras la duit tu..tapi takpela...tukar jela...nilainya tetap sama kan....lepas settle tukar duit aku terus gerak ke klinik....sampai2 terus dipanggil no giliran dan setelah daftar terus ke tempat urine test...alhaamdulillah setakat ni urine test aku sentiasa blue.....lepas urine test terus scan untuk jumpa jururawat...dalam setengah jam tunggu no giliran aku dipanggil....timbang berat naik la 700 gram je....so berat aku terkini 49.7kg....lepas timbang berat check perut dan dengar degupan jantung baby...alhamdulillah semua ok...lepas tu aku minta la kat jururawat tu untuk refer kan aku ke doktor gigi..sebab gigi aku belah atas ni ada rasa sakit...mungkin ada lubang...so aku akan direfer ke doktor gigi...sambil menunggu jumpa doktor gigi, jururrawat tu kata kat bilik seminar ada taklimat tentang penyusuan susu ibu..so dia suh aku g dengar dulu..sebab diwajibkan katanya...so aku pun terus la gerak...rupanya sesi pertama dan selesai..aku sampai dan takde org..so nurse tu suh tunggu jap lagi..kot2 kalau ada 2 org lagi ke dia akan bagi taklimat tu lagi...
alhamdulillah akhirnya adaa jugak tiga org...setelah selesai mendengar taklimat aku terus ke klinik gigi...lepas scan no giliran, tak lama aku tunggu, no aku dah dipanggil...dan setelah doktor check memang ada lubang..so dia kata dia akan buat tampalan sementara,....nanti lepas bersalin dia suh datang balik untuk tengok tampalan tu...okla...janji hilang sakit....lepas amik ubat aku terus gerak ke warta bangi...heheh...mencari beberapa barang keperluan aku....so dapatla sehelai blaus mengandung, kerongsang, dan beberapa kotak jus dan barang keperluan dapur sikit...lepas selesai barula aku gerak pulang...rehat2 dulu kat umah...lebih kurang jam 5.40 ptg aku gerak keluar untuk amik Hadif kat taska..

No comments:

Post a Comment