Saturday, August 21, 2010

OT DAN BERBUKA RAMAI2 KAT UMAH

Hari ni aku ot....so lepas sahur tadi aku tak tidur...terus kemas2 umah, lipat baju dan seangkatan dengannya...ingat nak g la keja awal skit..tapi Hadif masih lena diulit intan...nak tak nak tunggu dia bangun jela dulu...nasib baik dalam 7.45 pg dia dah bangun... terus bersiap2....sampai ofis lebih kurang jam 8.40pg..buat kerja sampai kul 2pm je...Lepas kemas2 tempat terus gerak balik umah.... sampai umah rehat2 jap...solat....baru menjengah ke dapur...plan hari ni jemput anak2 sedara bujangan tu datang berbuka kat umah...so, menu untuk dimasak berbuka nanti ialah, ketam masak lemak, ayam goreng berempah dan kailan goreng....air dan kuih muih en suami kata diorang akan beli...heheh...lagipun tak sempat nak waaat kuih2 la....first keluarkan dulu bahan2 daari peti ais atas tu...bagi lembut dulu...dan prepare bahan2 rencah....just prepare....lepas asaar nanti barula nak start masak....sementara nak menunggu waktunya, so sempatla jugak aku meluruskan badan dulu...letih jugak kalau waat keja tak henti ni...hehe.....dapat jugakla aku melelapkan mata......dalam kul 5.15 aku mulakan misi aku didapur........dalam kul 5.30 edi datang dan bawak buah tembikai...so sebab awal lagi tembikai pun disimpan didalam peti...so, en suami dan edi akan gerak ke param utk membeli kuih-muih...bawak hadif sekali ye....senang ibu nak memasak....so tinggallah aku meneruskan kerja2....dalam kul 6.30 en suami balik,edi dah adaaa bawak tunaangan dia skali (nadiah).. anak sedara lagi sorang (Wan) sampai seminit awal dari en suami.. so tunggu tunggu anaak sedara lagi sorang...emi with aweknya....so, majlis berbuka puasa ni memang meriah dengan pelbagai menu dan kuih2, tambahan pula Nadiah bawak nasi ayam dan roti Perancis...hrm...Cuma tak amik gambar jela...apapun memang seronok.............

No comments:

Post a Comment