Thursday, August 19, 2010

CHECK UP 28 MINGGU

Petang ni jam 2 ada appointment check up....rasanya ada scan skali hari ni..jam 1 aku dah kuar dari ofis sebab nak singgah pasar dulu beli barang skit...en suami katanya nak makan ketam..tapi sampai pasar ketamnya enggak ada..so beli ayam sebelah, daging setengah kilo, telur ayaam dan telur itik...lepas settlekan pasar teruss gerak ke klinik. Sampai klinik awal la seblum jam 2 dah sampai...tunggu punya tunggu jam 2.05pm baru start panggil no giliran... dalam 2.20 no giliran aku dah dipanggil...lepas daaftar, terus g tempat urine test dan test hb...alhamdulillah semua ok...Cuma hb rendah la skit...11.0..tapi belum la tahap low sgt...lepas tu terus scan utk ke bilik check up...dalam 2.40pm dah dipanggil...nurse tu check tekanan darah semua ok.... pastu timbang...ayoyo...aku pun terkejut bila nengok...yeke ni...elok pulak nurse tu pun dtg jengok timbangan tu...49kg...turun 1.5kg dari check up yang lepas..ini betul2 sebab puasa ker....elok pulak lepas timbang, nurse nak check denyutan jantung baby dan ukuran perut...dia ukur punya ukur, katanya kecil la perut ni...25cm je...siap dia panggil kawan dia lagi sorang minta tolong check...haah memang 25cm...nak tak nak dia suh aku refer doktor...kecil ke....aku rasa biasa je...lepas diberi nasihat2 pemakanan dan lain2...aku terus scan untuk tunggu giliran jumpa doktor plak....setelah dipanggil, kelihatan doktor perempuan India...baik orgnya...dia baca report aku, dan terus buat kira2 saiz ukuran baby berdasarkan scan yang lepas...katanya normal....pastu dia scan jugak hari ni untuk tengok keadaan baby dan uri...uri aku masin di bawah...so lepas ni kena scan lagi.... apapun harap semuanya ok dan selamat hendaknya...amin...setelah selesai, jam baru 3.15pm...so aku terus gerak keluar dan terus start keta...gerak balik ke ofis semula...hari masih awal...mengenangkan kerja yang banyak....
Hari ni balik keja jam 5pm...tak ot haari ni...sebab lauk2 basah beli tghari tadi ada dalam keta lagi...mesti berbau keta tu nanti...so menu untuk berbuka hari ni ialah Daging masak kicap, masak lemak telur itik, ikan goreng asam dan telur ikan, buah kabung +santan, dan air tembikai.

No comments:

Post a Comment